דילוג לתוכן הראשי

תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, העוסקת בטכנולוגיה, במסורת ובחיבור בין היהודי לערבי.

 


                


Graphical user interface

Description automatically generated with low confidence

תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, העוסקת בטכנולוגיה, במסורת ובחיבור בין היהודי לערבי.

אוצרת: אפרת רובין


יום שישי 12 בנובמבר החל מ13:00

יום שבת 13 בנובמבר החל מ19:00

מרכז הערבי יהודי יפו

-כניסה חופשית-




טריילר    https://youtu.be/mEwWPy0jp64


תערוכת המופעים Resite  באוצרותה של אפרת רובין ( שגם מעלה בבכורה את היצירה Hi Can I help You ?  ) תתרחש ב12 וב13 בנובמבר במרכז הערבי יהודי ביפו. ב Resite הזדמנות פז לצפות ללא עלות-3 תוכניות שונות עם 6 יצירות של  טובי היוצרים בתחום המחול והפרפורמנס.

בתערוכה, מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום  המוצגים ברחבי המרכז.

המופעים יתקיימו במרחב הציבורי; בחלל הכניסה, הלובי, הרחבה החיצונית, בגינת המשחקים מול הים, באולם כדורסל ענק, בספריה ובמרפסת של המרכז הערבי יהודי ביפו, המפעיל פרויקטים חברתיים ואמנותיים העוסקים בדו קיום בין ערבים ויהודים ובעידוד סובלנות. 

ביומו הראשון של  Resite הקהל יפגוש את היוצרות בסמה בדר ויארא שעאבן ברחבת המרכז עם יצירת הפרפורמנס אֱמֹר מעורב אך לא שותף לאחר מכן, באולם הכדורסל הגדול נצפה ביצירותו של עדי בוטרוס-  עוד דבר אחד שגם מבצע את היצירה יחד עם הרקדנים-יוצרים אריאל גלברט, ג׳רמי אלברז׳ ואורי דיקר. בעבודתו האחרונה, מבקש בוטרוס להעביר מצבים של הקשבה, סולידריות ותמיכה באחר. ונסיים ברחבת הדשא אל מול הים בצפייה בריקוד ומנוחת צהריים מונחית ( כן כן!)  ביצירה שנ"צ ב/מול הים של מעין ליבמן שרון. ביומו השני של Resite נצפה בבכורה מאת היוצרת (ואוצרת האירוע) אפרת רוביןפרפורמנס רב תחומי בהשתתפות אפרת רובין, איריס מועלם ואורי לוינסון. Hi Can I help You? של רובין , יצירה של מחול ורובוטיקה המציגה  מערכת יחסים מורכבת בין המכני למכניזם בין האנשה לאנושי. משם נפגוש בספריה את הרקדן אביתר סעיד עם היצירה אביתר/סעיד של הכוריאוגרפית והרקדנית שירה אביתר ( זוכת פרס רוזנבלום 2020) שמשרטטת נוף תרבותי אישי ונסיים במרפסת של המרכז  עם "געגועים לפנים" יצירתה של איריס ארז שבה נראה מה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן שלנו ועל הנצח.


Resite באוצרותה של אפרת רובין הינה תערוכת מופעי מחול ופרפורמנס תלויי מקום, העוסקת בטכנולוגיה ובמסורת ובחיבור בין היהודי לערבי. 12 ו13 בנובמבר במרכז היהודי ערבי ביפו ובכניסה חופשית

הרשמה בלינק :  https://did.li/resite

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

היצירות אשר יוצגו במסגרת הפרויקט:


אֱמֹר מעורב אך לא שותף - قُلْ داخلٌ فيهم خارجٌ عنهم - בסמה בדר + יארא שעבאן

טריילר- https://youtu.be/1UV8588hraE

بسمة بدر  +  يارا شعبان

ההתעסקות במחשבה על מרחב משותף; אשר חיים בו יחד בהרמוניה, עם ההבדל, הדומה והשונה, והצורך בדינמיקה ותקשורת יעילה ואפקטיבית, מעלה שאלות על הנפש והיחיד והפילוסופיה של ההיולה (Hyle)? המרכיבים של ההתנהגות והיחסים בין היחיד והרבים? המפגש בינינו לבין מי שסביבנו ואיך אנחנו לומדים להתנהל? ואיך ניתן להשפיע?

בניסיון לחקור את השאלות האלה נוצרה עבודה שמזמינה את האנשים שנמצאים במרחב הציבורי להשתתף במרחב הצורות הגיאומטריות ולעבור  טקס ריפוי אינטלקטואלי,רוחני והתנהגותי, המכיל בתוכו סימבוליקה מרובה וחניכה לשליחות של הרמונית חיינו.




אֱמֹר מעורב אך לא שותף -קרדיט גל הכהן


12/11 | שישי | בשעה 13:00 רחבת הכניסה.


עוד דבר אחד – עדי בוטרוס 

טריילר- https://www.youtube.com/watch?v=oT__oJ19a88


ביצירתו האחרונה, עדי בוטרוס שואף להציג ולהעביר מצבים של הקשבה, סולידריות ותמיכה באחר. שימוש בכוח, נשיאה, התמסרות לגוף וצורתו של מבנה המבוסס על טקס מעבר מבטאים מערכת יחסים בין יחיד לקבוצה, שבהשתקפותם מבקש עדי להראות נדבכים נוספים על אודות הגבריות, על הפוטנציאל הטמון בסנכרון ושותפות גורל.

כוריאוגרפיה: עדי בוטרוס | רקדנים יוצרים: אריאל גלברט, ג׳רמי אלברז׳, אורי דיקר, עדי בוטרוס | מנהלת חזרות: מאי זרחי | עיצוב תאורה: עופר לאופר | תלבושות: סתיו סטרוז׳ | עריכה ועיצוב פסקול: עדי בוטרוס. 

היצירה הינה הפקה משותפת של עדי בוטרוס, Théâtre de la Ville – Paris (צרפת) ו-fabrik Potsdam (גרמניה). העבודה נתמכה על ידי הקרן ליוצרים עצמאיים מיסודו של משרד התרבות והספורט, ובתמיכת תכנית שהות אמן במרכז הערבי יהודי ביפו.



עוד דבר אחד- עדי בוטרוס- קרדיט- אריאל טגר


12/11 | שישי | בשעה 14:00 אולם הכדורסל.  


שנ"צ ב/מול הים - מעין ליבמן שרון 

טריילר- https://youtu.be/xKRZpBiuLjs


מעין מבקשת לחקור את המושג והמרחב של שנת צהריים [להלן: שנ"צ] מול הים. 

בישראל שנת צהריים הייתה נהוגה בעשורים הראשונים שלאחר קום המדינה, בשנים האחרונות נדמה שמנהג זה פסק עקב אורח החיים האינטנסיבי של ימינו אנו. הפעולה האמנותית באה להחזיר את המנהג למקומו הטבעי ולהטמיע מחדש את הלגיטימציה לפעולה זו המזוהה עם תרבויות רבות בעולם.

השנ"צ מסמל רכות והפסקה יזומה מהמרוץ האין סופי שבו אנו חיים. טקס החלימה מציע זמן המוקדש למחשבה, הכלה, נשימה ושהיה, אל מול מרדף בלתי פוסק בו אנו מתנהלים. הציבור מוזמן לחוויה רב חושית הכוללת סיור במרחבי המרכז הערבי יהודי, צפייה בריקוד לפני השינה ומנוחת צהריים מונחית. 

קונספט וכוריאוגרפיה: מעין ליבמן-שרון | מנחת הטקס: רות חוף | רקדן יוצר: עידו ברק | סטיילינג: מיה רשף | פסקול הרפיה: קול וטקסט - רות חוף | עריכת פסקול: איתי בן-נון | מוזיקה מקורית: בועז בנטור | עריכת סאונד: אפרת רובין.  

היצירה עלתה לראשונה במסגרת פסטיבל ישראל 2020- (בשם שנ״צ ב/מול הכנסת), שגרה מוסדית 2.0.


שנצ במול הים- קרדיט נטשה שחנס


12/11 | שישי | בשעה 15:00 רחבת הדשא 



Hi Can I help You? - בכורה - אפרת רובין

פרפורמנס רב תחומי – מחול ורובוטיקה

מאת אפרת רובין בשיתוף עם איריס מועלם ואורי לוינסון.

טריילר- https://www.youtube.com/watch?v=2UwHGPPvA4s

 

שלושה יוצרים בדו סיפור מחומרים של עכשיו שרק בחיבורם יצרו רצף שבין מדע בדיוני,  למציאות קרובה, תוך חשיפה של מנגנונים מתחומים שונים אשר יוצרים הקבלה בין שפת מכונה לשפת הכוריאוגרפיה. אנו רואים את הפעולה כסינתזה של רגשות, דרך גוף או מכונה, מערכת יחסים מורכבת בין המכני למכניזם בין האנשה לאנושי. 

ייעוץ אמנותי: תמר בורר | מוסיקה: יהוא ירון | תלבושות: ענבל בן זקן | קריינות: אורי לנקינסקי | טקסט: אורי לוינסון, איריס מועלם ואפרת רובין


Hi Can I help You- קרדיט אפרת מזור

 

 13/11 | מוצ"ש | בשעה 19:00+21:30 בסטודיו 12

 

אביתר / סעיד - מאת שירה אביתר

טריילר- https://www.youtube.com/watch?v=5nzydSXjqH0


היצירה משרטטת נוף תרבותי אישי: תנועות, מחולות, מקצבים, מחוות, ערכים ודרכי מחשבה ותקשורת שיחד מרכיבים שפה שתורגלה בבית. עם היציאה למרחב הציבורי, שפה זו הפכה מזוהה, מסמנת, "אחרת". על הבמה, סעיד מהגר בביתו, פורם ושוזר מחדש זיכרונות גופניים, גופי ידע, תחושות ורגשות, וחוגג את האפשרות לקיים גוף עצמאי בהווה.

כוריאוגרפיה :שירה אביתר | רקדן יוצר: אביתר סעיד.

העבודה עלתה בטרום בכורה בפסטיבל צוללן ובבכורה בפסטיבל 'בין שמיים לארץ' בליווי אומנותי של יסמין גודר. העבודה נהנתה משהות אמן במרכז 'כלים' ומרזדנסי ב'טייץ- ברית מחול ומחשבה' ובSEAD אוסטריה, בתמיכת מפעל הפיס. 


אביתר סעחד- קרדיט Alexander Corciulo


13/11 | מוצ"ש | בשעה 20:00 בספרייה (קומה 2). 


געגועים לפנים – איריס ארז

טריילר- https://www.youtube.com/watch?v=E0wzqgkruYA


על רקע עידן הקורנה שבו תיקשרנו דרך רשתות חברתיות בעיקר באמצעות הראשים שלנו, נבדוק את הפרוטומה (פסלי ראש וצוואר היסטוריים) החיה והשפעתה על תפיסת הזמן המשתבש, הקיום החלקי והקשר האנושי. זהויות חומקות והרצון להנצחה עובר בין האישי לאנונימי למשובש, למתוקן. מה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן שלנו ועל הנצח. 

באירוע תעשה התאמה של המופע,  הפרפורמריות והקהל למופע דיגיטלי ממשי תוך התיחסות למה שעברנו כגוף קהילה ואנשים פרטיים בשנה החולפת בנסיון לתת גוף לראשים שאנחנו-על הגוף הטכנולוגי ועל הטכנולוגיה האנושית.

כוריאוגרפיה: איריס ארז | רקדניות יוצרות: מיכל ארד, רות ולנסי, איריס ארז | סאונד: גיא שרף | תאורה: נועה אלרן | עיצוב תלבושות: רוזי כנען | הפקה: סיגל דהן. 

"נראה כי ארז מאמצת התבוננות כמעט אנתרופולוגית על הגוף בנסיבות הקיצון של המגפה, וחושפת את תהליך הצמצום וההשטחה שלו בעקבות דחיקתו לגבולות המסך. ההתרחשות הכוריאוגרפית חושפת את השלכות הטכנולוגיה גם על הפלסטיות של הגוף". (עידית סוסליק, העין העכשווית).

העבודה עלתה במסגרת הפקת פסטיבל מחול שלם 2020 ומתבססת על המופע תלוי המקום "פולחנאני" שעלה במסגרת האירוע הווה מתמשך באגף לארכיאולוגיה במוזיאון ישראל.



געגועים לפנים - קרדיט סיגל דהן


13/11 | מוצ"ש | בשעה 20:45 באולם כדורסל.


Resite – 

תערוכת מופעים תלויי מקום פתוחים לקהל הרחב –

יום שישי 12 בנובמבר החל מ13:00

יום שבת 13 בנובמבר החל מ19:00

מרכז הערבי יהודי יפו

רח' קדם 109, תל אביב יפו. 


הכניסה למופעים פתוחה לקהל הרחב- מומלץ להירשם מראש-

https://did.li/resite


הפקה: עלמה מיוזיק - הילה דולגין, אסף כהן - 03-5754593  almamusic3@gmail.com

-------------


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לקראת שופינג IL קבלו את כל המבצעים השווים שמחכים לכם.

  בית ואלקטרוניקה המותג הוסטס , המוביל בתחום הכלים החד פעמיים, מוצרי בישול ואפיה ואביזרי ניקיון והגיינה, מציע לכבוד השופינג איי אל 25% הנחה על כל פריטי המותג באתר היבואן. לא כולל מארזים וחבילות. תוקף המבצע: החל מה- 7/11 ועד סוף נובמבר. להשיג ב-  אתר היבואן אינטרסן  www.Intersun.co.il המותג הוסטס- 25% הנחה גורפת על כל פריטי המותג באתר היבואן אינטרסן www.Intersun.co.il, אפרת אשל רשת המולטי ברנד , Cook and bake במבצעים מיוחדים ואטרקטיביים במיוחד לרגל חודש נובמבר: עד 70%^הנחה על כלל מותגי החברה – Roso, Arcos, Silikomart,   Trebonn ועוד מגוון מותגים רחב.  *תוקף המבצע של עד 70% בחנויות ובאתר עד לתאריך ה- 30.11 או עד גמר המלאי בנוסף, תציע הרשת מארזי בישול במחירים אטרקטיביים במיוחד  ל48 שעות בלבד בין התאריכים 8-9.11.23 באתר האונליין COOK AND BAKE  במקום 1306 שח 249 ש"ח צילום יחצ COOK AND BAKE  במקום 1407 שח  219 ש"ח צילום יחצ כיתן במבצע לרגל ה- ShoppingIL: 40% הנחה על קולקציית החורף באתר האונליין   https://www.kitan.co.il/ תוקף המבצע: 7.11-15.11.23 *בלעדי לאתר * על

מרכז התיירות מגדלה, על שפת הכנרת, יארח במהלך ימי חוה"מ סוכות לראשונה, MEXICAN BAZAAR. כמו כן יתקיים במלון ב-22.9.23 קונצרט ייחודי 'בין דגניה לכנרת'

  צילום לימור עמר שייק. מרכז התיירות מגדלה, על שפת הכנרת, יארח במהלך ימי חוה"מ סוכות לראשונה, MEXICAN BAZAAR , מבחר גדול של פריטים היישר ממקסיקו, יהיה שמח, קצבי ססגוני וטעים. מרכז התיירות 'מגדלה', זכה לתארים רבים, כאשר המרכזי ביותר הוא הרגשת חו"ל בארץ, במהלך חוה"מ סוכות יארח המלון, ברחבת הסנייק בר וגינות המלון, בזאר מקסיקני חגיגי וילבש אווירת חג ססגונית. בבזאר תוכלו למצוא, חפצי אמנות, עבודות יד, ביגוד והנעלה, תכשיטים, חגורות עור ואוכפים, כלי חרס, כובעים, תיקים, מנורות ועוד.. הבזאר כולו באווירה מקסיקנית, בליווי מוסיקה מקסיקנית, מריאצ'י ומופע ריקודים לטינים. בסנייק בר יוגשו מאכלים מקסיקניים: טאקוס, טורטיות, גוואקמולה, קוקטיילים על בסיס משקאות מקסיקנים (בתשלום במקום). מומלץ לשלב בילוי בבר הגבינות והיין החדש שנפתח לאחרונה בלובי המלון.  הבר מגיש מנות על טהרת גבינות מיוחדות מרחבי העולם לצד יינות מהארץ ומהעולם. מנת הדגל : תהיה פלטת עץ ושיש, עליה יוגשו חמש סוגי גבינות לבחירה במנות נדיבות של 200 גרם גבינה לפלטה, מבין 14 סוגי גבינות שונות שיובאו ויוצגו במקום לבחירת הסו

נגיעות של אור - ימי החנוכה בזכרון יעקב

  נגיעות של אור ימי החנוכה בזכרון יעקב זכרון יעקב סיורים לחנוכה צילום שלי גנדל המועצה המקומית זכרון יעקב ועמותת גדעונים מזמינים אתכם להפוגה קצרה בזכרון יעקב הקסומה. בימי החנוכה תוכלו להנות משפע פעילות סיורים מודרכים ומומחזים, טיולי טבע, סיורי עששיות, סיורים ביקבים, הדלקת נרות באתרים מיוחדים ועוד. הפעילות כוללת הטבות והנחות וכן פעילות ללא תשלום למפוני קו העימות ולתושבי זכרון יעקב.   לרשות המבקרים בזכרון יעקב לשכת מידע הממוקמת במרכז המדרחוב בבריכת בנימין במקום תוכלו לקבלת מידע על כל הפעילות התיירותית בזכרון יעקב ובימי החנוכה. הפעילות כולה מותנית במזג אוויר במידה ומזג האוויר לא יאפשר הפעילות תדחה למועד אחר. מאחלים לכל עם ישראל ימים שקטים ובטוחים לפרטים ומידע נוסף ניתן לפנות לעמותת גדעונים 04-6398811 ובאתר - visit-zichronyaakov.co.il סיור תיאטרלי בעקבות הראשונים יום ראשון 10/12/23 בשעה 10.00 יום שישי 15/12/23 בשעה 10.00 נפגשים בשעה 10.00 בבקר ביד למייסדים נצא לסיור תיאטרלי מקסים, בליווי שחקן ומורה דרך, לאורך הבתים והחצרות הקסומות בדרך היין של זכרון יעקב, נפגוש דמויות מרתקות  וססגוניות